Вітаю всіх вчителів математики! У моєму блозі ви зможете знайти корисну інформацію для вас та вашої щоденної роботи. Надсилайте свої власні матеріали, розповідайте про події, які відбуваються у ваших школах і вони будуть опубліковані. Щоб отримати доступ до папок та файлів, зареєструйте, будь ласка, власний акаунт, або ввійдіть, якщо ви користувач Google. Сподіваюсь на підтримку, влучні коментарі та зауваження. Також для донатів на підтримку роботи автора, функціонування блогу та придбання власних розробок картка Приватбанку 5168 7456 7880 4755


понеділок, 10 червня 2019 р.


Звіт
про роботу районного методичного об’єднання
вчителів математики Хустського району
за 2018 – 2019 н. р.

У 2018-2019 н. р. методичне об’єднання працювало над вирішенням проблемної теми "Комплексне впровадження інноваційних педагогічних технологій розвитку творчих здібностей учнів". Робота була спрямована на підвищення наукового рівня викладання математики з використанням освітніх технологій, що сприятиме розвитку компетенції та творчої активності вчителів, а значить і підвищенню якості освіти учнів; використання новітніх педагогічних технологій як передумови підвищення активності навчального процесу; продовження формування професійної компетентності вчителів.
В ході роботи над цими завданнями проводились засідання РМО, робота між засіданнями, зональні засідання по вивченню досвіду вчителів, що атестуються, майстер-класи, самоосвітня робота тощо.
В 2018-2019 н. р. на засіданнях РМО були підготовлені і обговорені такі питання:
·    Опрацьовували вимоги нового державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти з математики для 10 класу.
·     Проводились семінари, предметні тижні.
·    Аналіз участі учнів шкіл в олімпіадах, та шляхи якісної підготовки учнів до них.
·    Про організацію та проведення міжнародного математичного конкурсу «Кенгуру».
·     Підтримка та вивчення педагогічної діяльності вчителів, які атестувались в поточному навчальному році.
·    Про закінчення 2018/2019 н. р. та проведення ДПА і ЗНО з математики.
Першочергові завдання, які були поставлені мною – це ознайомлення з нормативно-правовими документами: листами, наказами, положеннями тощо, які регламентують викладання математики в школах, спрямовані на забезпечення учням якісної освіти. Були опрацьовані навчальні програми та інструктивно-методичний лист про вивчення математики у 2018-2019 н. р. Таким чином, 22 серпня 2018 року на базі СЮТ пройшла інструктивно-методична нарада (семінар) вчителів математики на тему: "Інструктивно-методичні аспекти організації роботи РМО вчителів математики у 2018/2019 н. р.", на якій донесена вся інформація до педагогів району.
У жовтні місяці проведено спільну інструктивну нараду з з активом районного методичного об’єднання вчителів математики та ініціативною групою районного методичного об’єднання вчителів фізики. На нараді були опрацьовані плани РМО на 2018-2019 н.р., можливості їх реалізації, форми та методи проведення семінарів. Оговорено проблеми, з якими стикаються вчителі у своїй роботі та шляхи їх усунення. На наради запрошувались вчителі, в школах яких буде проведено семінари. Учасниками наради склався план проведення семінару, визначались основні його етапи проведення тощо.
Протягом наступного періоду були проведені наступні районні семінари:
-  27 лютого 2019 року на базі Копашнівської ЗОШ І-ІІІ ст. відбувся районний бінарний семінар-практикум вчителів математики та фізики на тему: "Формування ключових компетенцій на уроках фізики та математики. Проблеми пов'язані з формуванням математичної компетентності учнів у процесі вивчення фізики. Сучасний урок в системі НУШ". Даний семінар дав змогу об'єднатись вчителям математики та фізики, щоб вони змогли поспілкуватись за круглим столом та обговорити проблеми викладання. Керівник РМО вчителів фізики Пасулька В. І. перерахував проблеми, ключові моменти, з якими стикаються фізики. В свою чергу математики погодились, що дають дітям необхідні поняття, але більше часу приділяють на перетворення громіздких математичних виразів, забуваючи при цьому про найпростіше.
   Ще однією частиною семінару було питання про викладання фізики та математики в НУШ. Керівник РМО вчителів математики Шеверя М. Й. розповіла присутнім про новий закон Про освіту, про фінську систему освіту, про роботу вчителя в нових умовах Нової школи. Зокрема сьогодні ставка робиться на інтегрування предметів, адже мало вчителю бути тільки математиком чи фізиком. Сам вчитель повинен мати багато компетенцій, бути високоерудованою людиною, щоб цікаво подати учням тему на уроці.
     Вчителька математики Молнар О. С. та фізики Данча С.В. цієї школи провели бінарний урок в 11 класі, на якому показали чудовий зв'язок цих двох дисциплін, їх важливість у житті людини та неможливість існування одна без одної. Всі присутні зауважили, що такі уроки є дуже цікавими, корисними, не нудними та захоплюючими для учнів. Проте, щоб провести такі уроки, вчителі повинні багато готуватись, змінити підхід до викладання, перелаштовуватись.
     Також цікавим для присутніх був позакласний захід з математики на тему: "Фрактали", який зі своїми учнями підготувала Молнар О. С.
     На згадку про семінар всі учасники отримали методичний посібник, який уклала методист РМК Шеверя М.Й. під назвою "Фізика чи математика? Хто кого?". Він допоможе вчителям математики та фізики глибше пізнати зв'язок між цими предметами, дослідити роль цих наук в історії людства.
-       17 квітня 2019 року відбувся районний семінар вчителів математики на тему: "Фестиваль методичних ідей. Про підготовку та організацію ДПА з математики у 9-х та 11-х класах". Щороку вчителі, які атестуються, презентують свої власні напрацювання, щоб поділитись досвідом з колегами, а також перейняти досвід інших колег. Свої напрацювання презентували двоє вчителів: Дідич Наталія Іванівна, вчителька Кошелівської ЗОШ І-ІІ ст., та Селиська Мирослава Василівна, вчителька Драгівської ЗОШ І-ІІІ ст.
Дідич Н. І. поділилась з присутніми своїм досвідом по організації, проведенні та перевірці самостійних робіт учнів. Зокрема Наталія Іванівна звернула увагу на функції самостійної роботи, навела їх види, форми, додала цікаві приклади самостійних робіт у різних класах та методи їх оцінювання. Далі Наталія Іванівна запропонувала присутнім вчителям побувати в ролі учнів класу та провела з ними математичний диктант по підготовці до ЗНО, на прикладі якого можна було опрацювати запропоновану нею методику. Такий вид роботи надзвичайно зацікавив присутніх, пожвавих їх, що є дуже цікавим етапом роботи з вчителями.
Не менш цікавим був виступ і вчителя Селиської М. В. Мирослава Василівна розповіла про "Розвиток критичного мислення на уроках математики", що є дуже важливим для сучасного учня. Вчителька навела характеристики критичного мислення, умови, які необхідно створити для його розвитку, методи навчання математики у структурі уроку критичного мислення тощо. Далі також навела чудові приклади та методики, які вона використовує для розвитку критичного мислення та продемонструвала їх на практиці у певних розділах з математики: дослідницький метод, метод поступового ускладнення, гра "Куточки" та ін.
Друга частина семінару була присвячена ДПА з математики. Методист РМК Шеверя М. Й. надала перелік нормативних документів, які регламентують проведення ДПА та разом з присутніми опрацювали методичні рекомендації щодо її проведення. Також Марина Йосипівна ознайомила вчителів з іншими нормативними документами, які важливі в роботі вчителя математики.
Олімпіади. Протягом листопада-грудня-січня в районі та області проводились І-ІІІ етапи Всеукраїнських предметних. Олімпіада з математики проводилась на базі Нанківської ЗОШ І-ІІІ ст. вчасно та згідно вимог. Журі працювало оперативно і роботи перевірялись у той же день. У І етапі олімпіади взяло участь 820 учнів ЗЗСО району, у ІІ-му – 149, а у ІІІ-му – 4 в двох турах.
ММК «Кенгуру».
-       07 грудня 2018 р. проводився Всеукраїнський етап Міжнародного математичного конкурсу «Кенгуру» для учнів 2-6 класів. У ньому взяло участь 242 учнів з 6 шкіл району.
- 21 березня 2019 року відбувся міжнародний етап Міжнародного математичного конкурсу «Кенгуру» для учнів 2-11 класів цього конкурсу, у якому взяло участь 1564 учнів з 27 шкіл району, з них 93 (6%) показали відмінний результат, 610 (39%) – добрий, а решта 861 (55%) – отримали сертифікат учасника.
Не взяли участь у конкурсі наступні школи: Горінчівська ЗОШ І-ІІІ ст., Липовецька ЗОШ І-ІІІ ст., Нанківська ЗОШ І-ІІІ ст., Вільшанська та Кічерельська ЗОШ І-ІІ ст. В цьому навчальному році завдання були перекладені на угорську мову, тому сподіваюсь на взяття участі у конкурсі Вишківського НВК ім. Ф. Келчеї у наступному навчальному році.
Протягом навчального року у всіх закладах ЗЗСО з 18 по 22 березня 2019 року проводився предметний тиждень з  математики:
Його метою є поглиблення й розширення знань учнів з предмету, підвищення їх інтересу, формування пізнавальної активності, формування креативних та комунікативних умінь, розширення кругозору, розвиток особистісних якостей та інтелектуальних здібностей. Протягом тижня проводились відкриті уроки, позакласні заходи, інформаційні хвилинки; учні  розгадували ребуси та кросворди, брали участь у конкурсі малюнків, віршів, казок, стінгазет, рефератів, анкетуванні; проводились вікторини, брейн-ринги, інтелектуальні бої тощо.
Курсова перепідготовка та атестація педагогічних кадрів. У 2018-2019 н. р. 9 вчителів математики пройшли курсову перепідготовку на базі ЗІППО. Вищу кваліфікаційну категорію присвоєно двом вчителям математики: Молнар Оксані Степанівні, вчителю Копашнівської ЗОШ І-ІІІ ст. та Лазар Тетяні Іванівні, вчителю Олександрівської ЗОШ І-ІІІ ст.; присвоєно педагогічне звання «старший вчитель» також двом вчителям математики: Дідич Наталії Іванівні, вчителю Кошелівської ЗОШ І-ІІ ст. та Селиській Мирославі Василівні, вчителю Драгівської ЗОШ І-ІІІ ст. Ще 6 вчителів району проатестувались на підтвердження вищої кваліфікаційної категорії та педагогічного звання.
Закликаю вчителів до більшої активності. Адже головне завдання вчителя – вчителя, який бажає працювати у найближчому майбутньому, вчитись самому. На сьогоднішній день багато видавництв, навчальних центрів, інших організацій проводять тренінги, семінари, навчання чомусь новому. Тому нам активно треба брати участь в них, самонавчатись, самовдосконалюватись. Потрібно розвиватись, бути мобільним, активно користуватись мережею Інтернет, зокрема читати освітянські сайти, створювати блоги, сайти, долучатись до різноманітних обговорень у соціальних спільнотах тощо.

Голова РМО вчителів математики                                                    Шеверя М.Й.

Немає коментарів:

Дописати коментар